احیا وحفظ فضای سبز شهری
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
احیا وحفظ فضای سبز شهری

بسمه تعالی

توجه ویژه به احیا وحفظ فضای سبز شهری

شهر بدون فضای سبز را نمی توان شهر نامید و قابل قبول نیست که کسانی که در شهرها ساکن هستند از فضای سبز محروم باشند. پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگیهای معضلات زیست محیطی ،موجودیت فضای سبز و گسترش آنها را اجتناب ناپذیر کرده است.اما می توان با ایجاد تشکلهای مردمی در محلات نسبت به حفظ ونگهداری فضای سبز  کوشید حتی می توان این تشکل ها را تحت عنوان حافظین فضای سبز نامید و نشست های تخصصی برگزار کرد وعملا همه شهروندان را در این مورد سهیم کرد ویک مشارکت عمومی حاصل گردد. و با استفاده از ظرفیت های فیزیکی و مادی در فرایند حفظ و توسعه فضای سبز ، مسئولیت را به مردم محول كرد.

باید به این نکته توجه داشت که مديريت شهري در اکثر کشورهای جهان بخصوص کشورهای توسعه یافته نگهداري و توسعه فضاي سبز را با مشارکت مردمی اداره می کنند، که این گامی موثر در جهت سلامت روحی روانی جامعه خواهد بود .

البته بحث طول عمر و پايداري گياهان شهري از عوامل موثر و مهم در انتخاب انواع گياهان و نگهداري آسان از سوي مديريت شهري است و در حال حاضر به این مهم خیلی  توجه نشده است، لذا مدیریت شهری جدید به دنبال اصلاح و حرکت به سمت فضای سبز پایدار با حداقل هزینه می باشد.

در حال حاضر ، توجه به گياه و حضور اين موجود زنده كه براي ادامه حيات بشر از شرايط و مزاياي بسيار بالايي برخوردار بوده ، در بسیاری از شهرها  بخصوص محمد شهر غفلت شده است ، که شورای پنجم احیاء ونگهداری صحیح فضای سبز را یکی از برنامه های اساسی خود دانسته ودر اجرای آن اهتمام جدی خواهد داشت.

محمد احمدوند

رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.